tirsdag 19. oktober 2010

blir jeg aldri fornøyd?

i begynnelsen av sommerferien jobbet jeg en uke i barnehage. jeg koste meg veldig, men tenkte for meg selv at jeg mest sannsynlig går bedre ilag med eldre barn, barn i barneskolealder. i høst har jeg som tidligere nevnt klart å påta meg en svær mengde jobber, deriblant dansing på SFO og assistent på BMT. i begynnelsen tenkte jeg "dette er knall, disse ungene er kanonherlige!". etter hvert begynte jeg å savne barnehage, og vurderte å kutte ut Kiwi og SFO og prøve å få barnehagejobb. i dag så jeg Glee. jeg fant ut følgende; jeg liker å være assistent i barnegruppen på BMT. jeg liker å ha dansing med dem. men det ultimate for meg ville vært følgende; droppe barnegruppen. være mer eller mindre med som medlem i ungd.gr., men være litt "assistent" der - ulønnet. ikke ha noe stort ansvar for koreografi el.l., men være Marita sin lille slave, som hun selv sier jeg er. hjelpe til med det jeg kan, og hjelpe ungdommene å øve på koreografier og terpe på dem. det er kjekt å ha dansing med SFO, men det er et kaos (barnehagen er jo også med!), og jeg føler ikke jeg klarer å oppnå den kontrollen jeg skulle ønske jeg hadde. barnegruppen på BMT er kjempeherlige, og jeg storkoser meg med dem - det beste jeg ser er når de utvikler seg! men jeg føler meg ikke komfortabel med å være hundre prosent ansvarlig for at de skal bli flinke å danse, og jeg føler ikke jeg er god nok til å være ansvarlig for det. hadde jeg vært i ungdomsgruppen som Maritas slave hadde jeg ikke hatt ansvar for å koreografere og lære dem det, men å hjelpe dem å forbedre seg. ingenting å forberede. DET har jeg lyst til. jeg har jo også dansing med konfirmantene i Arna Kyrkje, og det storkoser jeg meg med. de er så flinke og tar ting så fort! føler det er så mye mer givende å jobbe med dem! men koreograferingen tar jo tid. der også kunne jeg tenke meg å være litt mer "assistent" - være med å trene med de, men slippe all forberedelsen og kreativiteten. det får jeg nemlig ikke noe bra til.

1 kommentar:

Unknown sa...

"Chengdu store products are from France karinearabian famous stylist hand." The company said, this brand relevant principals TongZi Lin stores in China is the company set up the first boutique.

.......................