mandag 20. september 2010

det var ikke sånn det skulle bli

friåret mitt, endelig. som dere sikkert har fått med dere om dere har lest bloggen min en stund, spesielt i vår og i fjor høst, har jeg gledet meg helt vilt til dette, til endelig å slippe skole og lekser. skal jeg si dere en ting? det suger.

denne høsten har blitt alt annet enn planlagt. egentlig skulle jeg nå ha bodd i byn i en fin leilighet sammen med Yasmin, Remi og kanskje Evita. vi skulle ha levd et fint og sosialt liv i kollektiv, hvor Madeleine hadde vært så ofte på besøk at hun nesten hadde hatt sitt eget rom, og vi skulle invitert kjente og kjære til sosialt samvær så ofte det lot seg gjøre. vi skulle invitere foreldre på besøk, og Remi skulle lage rabarbrapai utav rabarbraen mamma kjøpte til ham. jeg prøvde å planlegge min jobbsituasjon slik at jeg kom til å få mye tid hjemme med mine nye samboere; jeg skulle jobbe på Kiwi mer eller mindre hver formiddag mandag til fredag, kanskje danse onsdag ettermiddag og ha musikkteateret om torsdagen. mandag og tirsdag ettermiddag + helger skulle være fri, og jeg skulle dermed ha mulighet til å reise enkelte helger. jeg skulle ha mye tid til å besøke folk på skoler rundtom, og ikke minst familie på Stord. kort oppsummert skulle jeg ha et noenlunde rolig liv med tid til reise og mye sosialt.











hvordan ble så høsten min? den korte versjonen er at den ble helt annerledes. den litt lengre følger her; jeg bor fortsatt hjemme, med mamma, pappa, Martin, Rebecca og Pus. jeg jobber på Kiwi nesten hver dag, og bytter der mellom å være på Kiwi Indre Arna, som er min faste arbeidsplass, og Kiwi Arnatveit, som låner meg i ny og ne. Både ukene og dagene er veldig varierend, ingen uker er like, og arbeidstidene inneholder alt fra å begynne 07.00 til å slutte 23.30. hver torsdag har jeg først en fem-timers-økt på SFO hvor jeg bl.a. har en dansegruppe (her kreves altså forberedelsestid), etterfulgt av to timer som assistent for barnegruppen på Bergen Musikkteater og deretter en ørliten time hvor jeg selv får være litt aktiv i ungdomsgruppen. i barnegruppen kan det også tenkes at jeg må til og forberede litt koreografier etter hvert, som igjen krever ekstra tid. til slutt er jeg danseleder for en konfirmantgruppe i Arna Kyrkje, og her må så klart også litt forberedelse og planlegging til for at det skal gå. jeg har altså ganske så fylte uker, men minimalt med fritid. når jeg så i tillegg dedikerer litt tid til DNS, BIL på Ole Bulls Scene annenhver søndag og diverse annet teater og gøy står jeg igjen med mer eller mindre ingen tid til sosialt samvær med gode, gamle venner. og planen om å reise i helgene? vel, neste foreløbige frihelg her hjemme er antakelig ikke før 10.-12. desember.



NB! en liten bemerkelse å komme med er at jeg f.o.m. mandag 8. november t.o.m. fredag 3. desember er på bartenderskole i London med min gode Madeleine. litt reise får jeg altså, og det er dermed ikke bare jobb som opptar helgene mine frem mot jul.

4 kommentarer:

Therese sa...

I know the feeling honey! Sosial liv, det var mange år siden det :( hehe.. Men du er flink! :)

Anonym sa...

Kjipt at det ikke ble som du hadde planlagt, men i det minste for du reist til London og vært der en god måned.
Atm er jeg sliten selv, jeg leser enten pensum til eksamen neste uke, eller jobber med prosjekt eller er i møter til kulturnatt eller er i forelesninger, når jeg kommer hjem er jeg kjempe trøtt. Gleder meg til neste uke!!!! Bare ny eksamen i november("hurra")
Men hey! Jeg er ikke på noen av bildene :( bare tatt to av de. <'3 :p

camilla sa...

Therese: I know :/ kjipe greier. men takktakk!

Katrine: høres slitsomt ut, men du klarer deg nok fint, lykke til :D og jeg beklager, jeg tok de første og beste jeg fant! du skal få være med neste gang :b

Anonym sa...

Ops. jeg hadde visst tatt TRE av dem, tok det av deg og Remi i London med kamraet ditt :)