torsdag 23. september 2010

jolly good day

torsdag er en fin dag. torsdag er en veldig fin dag! torsdag er muligens den fineste dagen i uken.

har i dag vært på jobb på SFO med de søte små sjarmtrollene som går der, og jeg har hatt dansing med dansegruppen der. de er nå flinke er de! elsker å jobbe med de, og gleder meg til å se dem utvikle seg utover høsten! det er faktisk ikke mulig å finne en koseligere og triveligere jobb enn å jobbe med barn. ingen dager er like, og man er hele tiden omringet av det herligste verden har å by på. hvordan kan det bli bedre?

en time etter jeg var ferdig på SFO var det på tide med favorittjobb nummer to - musikkteateret. er så heldig å få være assistent for de søteste og flinkeste, unge musikalstjernene som finnes i hele Bergen by, og det er helt fantastisk! det fineste her er på slutten av en produksjon, når man går mot forestilling, eller kanskje rettere sagt på forestilling, og vi får se resultatet av et år med masse øving og ikke minst se scenegleden hos de små, og den store utviklingen de har hatt. man ser dem på øvinger, trøtte og slitne, og så vant til alt de gjør at de ikke lenger har motivasjon, og du tenker "oi, hvordan i all verden skal dette gå?". så kommer man på forestilling, setter seg nervøs ned for å se på og så ser man alle de talentene som i hele perioden har vært gjemt bak trøtte kropper og de bare overrasker deg så sinnsykt! det er det beste du kan være med på. ai, gjett om de er herlige, da!

helt på slutten av torsdagen får jeg en time jeg dedikerer til meg selv. det er nemlig den ene timen i uken jeg gjør noe jeg liker som er kun for meg selv. det er den timen der jeg selv får danse og slå meg løs i Kulturhuset, sammen med den trivelige ungdomsgruppegjengen. det er så deilig at du vil ikke tro det en gang. det er dette som holder meg gående!



ja, jeg liker torsdager.

Ingen kommentarer: