onsdag 9. mars 2011

pekefingermangel

Kiwi tærer på hendene mine, og i dag har det gått over stokk og stein. Hver en dag setter sine merker på hendene, i form av tørr hud og uendelig mange kutt fra kniver, papp, plast og hva annet jeg måtte ta i. Jeg er såpass vant til dette at jeg ikke lenger bryr meg, et sår her og der gjør ingen skade, og blør det finner jeg et plaster og fortsetter arbeidet. I dag slo det derimot alle høyder. Jeg skulle fylle på mynter i kassene, og folk flest pleier vel å kakke myntrullen i to og så presse ut pengene, men sjefen min har lært meg en annen metode; ta kniven og skjær gjennom papiret, og tøm pengene utav. Not a good idea! Myntrullen er jo rund av form, og å skjære på noe rundt er ikke alltid bra - kniven glipper, og angriper fingeren i stedet. Kuttet går dypt, og blodet sildrer uten stopp. Kjempedeilig! Når man da senere også klarer å få et skarpt stykke hard plast kilt under neglen på den andre pekefingeren, står man plutselig uten noe særlig god funksjon i de to mest funksjonelle fingrene. Det funker ikke helt, det! Så np sitter jeg altså og skriver på tastaturet med alle fingrene - bortsett fra pekefingrene! Kjennes sykt rart.



Må bare påpeke at det ikke er sånn at verden stopper opp for meg bare fordi jeg har vondt i to fingre - jeg fortsatte å jobbe for fullt, jeg tenker bare de skal få litt fred nå i kveld :-) mihi.

Ingen kommentarer: