onsdag 28. januar 2009

Kjellaug ; I hate you

Nå sitter jeg her, nok en gang, og skal gjøre lekser, uten å klare å finne konsentrasjonen. Jeg finner den aldri, den er altfor flink til å gjemme seg! Det er utrolig irriterende, og nå har jeg tenkt å gi noen skylden... ;

PC'en min!


Jeg er egentlig ganske glad i PC'en min (skole-PC'en), skjønt jeg egentlig ikke trenger den, i og med at jeg faktisk allerede har en fra før. Men selvom jeg er veldig glad i den, hater jeg den av og til. Som regel når jeg skal gjøre lekser. Den gir meg nemlig så altfor mange andre dumme fristelser!
En gang i tiden hadde jeg gode karakterer. Ikke supre karakterer, men karakterer jeg var veldig fornøyd med, og da jeg gikk ut av ungdomsskolen hadde jeg 5,1 i snitt. Det er ikke supert, det går an å få bedre, men jeg var veldig fornøyd. Så begynte jeg på videregående, og fikk skole-PC. Nemlig.
Jeg kan ikke si at det er fullt og helt PC'en sin feil at det går verre, men den spiller definitivt en stor rolle. Siden vi nå har PC'er, skal veldig mye av skolearbeidet gjøres på PC, og automatisk når jeg logger på, selvom jeg har lovet meg selv å ikke gjøre det, begynner jeg å sjekke alt mulig. Selvom det kanskje ikke er noe interessant som skjer, finner jeg noe. Jeg kan for eksempel begynne å lese gjennom andre folk sine supergamle blogginnlegg, enda det ikke er oppdatert, bare for å gjøre på noe. Jeg klarer bare ikke å gjøre det jeg skal når jeg jobber på PC'en!
Idag er et eksempel. Jeg var hjemme før klokken 17:00, og siden jeg ikke skulle noe annet idag, fant jeg ut at jeg kunne få gjort masse lekser. Nå er altså klokken 19:30, og jeg har enda ikke gjort en dritt. Jeg blir så utrolig frustrert, jeg aner ikke hva jeg skal gjøre! Jo, jeg vet; jeg må slutte å gjøre alt mulig annet samtidig (som for eksempel å skrive blogginnlegg), men det er faktisk veldig vanskelig å beherske seg selv av og til.
Jeg tror PC'en, og dens evne til å gjøre meg ukonsentrert, er en stor del av grunnen til at jeg ikke har så gode karakterer lenger. Jeg sier ikke at jeg har drålige karakterer; jeg har mellom 4,6 og 4,7 , det er jo ikke dårlig, men det er dårlig i forhold til hva jeg hadde før. Jeg har superlyst til å klare å i alle fall få 5 i snitt igjen, det hadde vært supert. Men så lenge min selvkontroll er så lav, og så lenge vi må bruke PC i omtrent alt på skolen (altså, for alltid), kommer ikke det til å skje. Gud, så irriterende!




SKOLEARBEID + PC = PATETISK !




Uansett, nå jeg få gjort norsk og historie, så jeg får hente meg en pose eller to med Walkers Crisps og ha det som trøst i denne tunge tiden. Au revoir!

mm, jeg gleder meg til jeg er i England og kan spise masse Walkers igjen <3

5 kommentarer:

Michelle HTF sa...

Merkelig, jeg ender skummelt ofte opp med å gjøre det det samme. sånn som akkurat no faktisk! jeg burde lest til prøve i morgen og to prosjekter som jeg burde gjort.. Data er ikke bra lekseverktøy..

Christina sa...

Jeg også! Og 4,7 er nok et snitt som MANGE misunner deg! Tenk at du klarer et så bra snitt, og likevel har tid til å gjøre andre ting enn lekser. det er litt kult!:)

Froggy... sa...

jeg vet , pc burde vært ulovlig lekseverktøy !! menmen .

sier hun som gjorde omtrent ingenting og fikk 5,2 i snitt :P
men joda , det er jo ikke gale , er litt gøy da :)

Anonym sa...

Jeg føler med deg, som jeg nå skulle egentlig tatt masse teoritemtamner. Men jeg har den gode selvfølelsen nå.+ jeg har det til sånn klokken 23 i morgen og føler jeg har gooood tid. Men jeg har Hedda Gabler, som jeg skulle liksom begynne å bli ferdig med i dag, men andre fristelser kom opp istede. Livet er kjipt!
Men du har jo godt snitt, så hvorfor stresse å få det opp nå? :P

camilla sa...

vet ikke , bare vil ha bedre :P har lyst på minst 5 i snitt . hehe :P

og den kommentaren fra Froggy var fra meg , stygge profilen til Eline som sniker seg inn overalt. blæ blæ blæ.