onsdag 6. januar 2010

Spring Awakening

Katrine av alle mennesker anbefalt meg en musikal for et par uker siden, og flink som jeg alltid er har jeg enda ikke fått satt meg inn i den. Men jeg har nå fått hele fimingen av Broadway-versjonen inn på pc'en, så den skal utforskes ved første ledige øyeblikk, musikken jeg har hørt hittil har jeg hvert fall likt. Fantastisk som verden er mot meg for tiden har den imidlertid fått Oslo Nye Teater til å sette opp nettopp Spring Awakening, altså denne anbefalte musikalen, i månedene fremover, så nå skal Katrine, Christina, Juni og meg til Oslo i vinterferien og se den :-) blir mye musikaler på meg i tiden fremover, men jeg tror jeg skal overleve. det er jo dette jeg elsker! ah, livet er fint.

6 kommentarer:

Anonym sa...

Av alle mennesker? :P hey! jeg har sett musikaler før, jeg er bare ikke så glad i de: OH! WE ARE SO HYPER AND HAPPY!!! WIIII! LET'S DANCE AND SING LIKE CRAZY!
Jeg gleder meg :) :) :) håper bare de ikke har oversatt sangtekstene også :S Bitch of living = Uhm... Direkte oversatt: Tispe av livet? WRONG! Helvette å leve??? WTF? :P

Anonym sa...

hahah, btw, så nettopp denne vidoen her: http://www.youtube.com/watch?v=gcMxyIAQeW0&feature=player_embedded
Og siden de er på live tv måtte de endre på litt av teksten i Bitch of living fra: She said: "Give me that hand, please. And the itch you can't control"
Til "She said: "Give me those bad dreams and the itch you can't control" :P
Og: "Oh, we'll work that silver magic. Then we'll aim it at the wall"
"Oh, we build some silver castles, shut the door and climb the walls"
xP

Anonym sa...

hahah, enda en gang, sorry, men her er en video fra det vi skal se ;)
http://www.youtube.com/watch?v=ckL8MNDG4gY

Silje sa...

åneeei! ikkje inviter MEEEG!! neeidaaa! greit det -.-

camilla sa...

joda, men nettopp det - du elsker ikkede :b så at du anbefaler en liksom.. haha :D
og sangene er nok mest sannsynlig oversatt !

Silje, you have no monitos :b

Anonym sa...

Silje: Og musikken er alterantiv rock/folk :P