fredag 25. juli 2008

Goodbye Arna - Hello Varna (eller Osterøy)

Jeg HATER butikkboller! Really! Noe av det jeg hadde ansvar for når jeg jobbet på Kiwi disse ukene (ja, jeg er ferdig nå), var å passe på brødavdelingen - inkludert bollesteiking. Det kan faktisk være mye mer krevende enn man tror, men først fremgangsmåten:
- Ta opp boller, 4x3 boller på hvert brett, på kvelden og sett inn på kjølen.
- Neste morgen: Sett brettet i dampovnen, til heving, i 30-45 min.
- Ta bollene ut fra dampovnen, strø på sukker på skillingsbollene og vaniljekrem på solskinnsbollene.
- Sett bollene i ovnen på 180 grader i 10 min.
- Legg i kurv og sett ut i butikken.
Dette høres ikke så vanskelig ut, og egentlig er det ikke det heller. Men den myten om at gutter ikke kan gjøre flere ting på en gang, men at jenter kan, kan bare gå og legge seg. Ellers er jeg egentlig gutt. For jeg klarte å ødelegge de bollene flere ganger, bare pga jeg samtidig drev og ryddet i butikken! To ganger klarte jeg å glemme de når de stod til heving, så de ble helt flate. Så idag spurte Håvard om noen kunne passe på bollene hans (jeg hadde for en gangs skyld ikke ansvar for de!) siden han stod i kassen, så jeg sa ja. Jeg angret rett etterpå, for jeg tenkte "Pokker, nå ødelegger jeg de IGJEN!!!" Men så klarte jeg hele hevingen, og satte de inn i ovnen og var superfornøyd med meg selv. 8 minutter etterpå kommer Caroline "Husket du å ta sukker og sånt på bollene?" eg sa bare "FAEN" før eg styrtet ut på lageret, stoppet ovnen og røsket ut brettene. Jeg eksperimenterte litt, med å ta på sukker og vaniljekrem nå, og bare steike de litt ekstra. Det gikk fint, men sukkeret hang ikke skikkelig fast og vaniljekremen var ikke skikkelig, så jeg tvilte på om de kom til å bli solgt. Men de gikk faktisk ganske fort! Men jeg hater likevel sånne boller nå.




Nå sitter jeg og har akkurat sett ferdig Jump In, sykt bra film! Forelsket meg allerede. Gren flere ganger (Yes, I'm a sentimental girl), jaja. Må bare skrive inn en liten del av en samtale mellom faren og Karin (søsteren) til hovedpersonen, som jeg lo litt av:
Pappzn: "So how was school today, sweety?"
Karin: "I had a fight with my boyfriend!"
Pappzn: "Boyfriend?"
Karin: "Yeah, hello dad, I'm like EIGHT!"
Hahaha, jeg ler.



Og Corbin Bleu - damn, han er HEIT! Og han er så sykt flink å danse og sånt og, han er bare rå! Yeah. Kan ikke si annet.






Før jeg så filmen, ryddet jeg vesken min, eller med andre ord - tømte den. Den var så full i skrot, for jeg aldri gidder å tømme vesken etter å ha brukt den, men nå måtte jeg! Fant mye forskjellig oppi der, blant annet:
- Tre drikkeflasker
- En appelsinjuice
- En bollepose (bollene og juicen kjøpte jeg idag, så det er ikke gammelt og ekkelt!)
- En cd (Absolute Music 56, faktisk)
- En Harry Potter - bok
- Bussruter i fleng
- Smykker, øredobber, hårstrikk, fliseklemmer ++
- Mp3, nøkler og penger
- Pizzameny
- Korken min (jeg må få ny til høsten - min er VELDIG skitten!) og replikkene til meg og Marianne fra drama-tentamen (skal jeg? tør jeg?)
- og mye annet boss og tull!



Så, i morgen reiser jeg. Vi drar fra Arna - og havner på flyplassen i Varna (Bulgaria). Eller som Maia sier, skal jeg til Osterøy. Hun later som jeg ikke skal til Bulgaria, for hun er så misunnelig, så da synes hun det høres mer greit ut at jeg skal til Osterøy. Mystisk skrue, hun der!
Uansett, så har jeg fått mp3en min idag (altså ny, men samme type). Så nå lar jeg den lade over natten, også bruker jeg tiden jeg har i morgen til å legge inn musikk. Jiha!
Men nå må jeg pakke vesken min, og så sove. Så kommer det nok et nytt blogginnlegg når jeg kommer hjem fra Bulgaria (eller Osterøy).

PS! Jeg driver litt reklame med det samme.
Fredag 8. august kl. 23.00 opptrer noen fra AMT (Arna Musikkteater) på Torgalmenningen (dansing til black metal - Svartediket-sang. Dritkult!!)
Lørdag 9. august kl. ?? (tror det var rundt kl. 20.00) opptrer alle (som er hjemme) fra AMT på Torgallmenningen med masse forskjellig sang og dans.
Begge opptrednene er i forbindelse med The Tall Ship Races i Bergen. Be there or be square, lizzm!

- Sneiks.

3 kommentarer:

Katrine sa...

Du må kose deg på ferie! :))

Junemoren sa...

Camilla, Camilla. Jeg føler jeg er litt skuffet over deg.
Jump In?? Virkelig??
Det er en av de mest elendige filmene jeg noen sinne har sett!
Bortsett fra at jeg har liksom sett sånn 10 andre filmer som er PRIKK like på handling.

Froggy... sa...

Corbin Bleu e heit som faen=D wee^^