lørdag 5. desember 2009

work this out

jobbjobbjobbjobbjobbjobbjobbjobb...
æsj, jeg er lei. vurderer egentlig litt å slutte nå, er ikke vits å jobbe et sted du ikke er motivert for å jobbe på, er det vel? det vil jo gå utover butikken, for kundene vil jo merke om jeg er uengasjert. hm..

altså, jeg trives på jobb! sjefen er kjempesnill og forståelsesfull, og han gjør en kjempegod jobb. alle kollegene mine er også kjempegreie, og vi har det veldig kjekt sammen! livet på Kiwi er i grunn ganske sosialt og kjekt. tingen er bare det at jeg ikke helt vet om jeg orker å jobbe i en dagligvarekjede lenger! det er så tungt, det er alltid masse å gjøre og veldig ofte travelt, hvert fall de dagene og tidene jeg jobber. jeg har blitt mindre og mindre motivert den siste tiden, og selv om det som regel er helt greit når jeg først er der, blir tanken på å skulle jobbe bare mer og mer slitsom. blir skikkelig sliten og lei, og jeg jobber jo ikke noe mye engang! ahr..

det jeg merker jeg har lyst til er å få en ny jobb. og da har jeg veldig lyst å jobbe i en bokhandel, gjerne på Øyrane. det er en liten og koselig butikk, det er ting jeg liker der, det er ikke så travelt der som det er på Kiwi og du slipper pant, bank i butikk, tipping (selvom det i grunn er ganske kjekt), datovarer, fruktgreier ++. jeg hadde egentlig aldri lyst å jobbe i Kiwi, det bare skjedde! og frem til nå har jeg ikke angret noe særlig, selvom jeg hele tiden har hatt mer lyst å jobbe i bokhandel. men jeg tror jeg trenger forandring, eller i alle fall noe litt roligere og annerledes. og ikke minst med litt andre arbeidstider/åpningstider!

så jeg vurderer å slutte på Kiwi. skulle jeg bestemt her og nå, helt uavhengig av noen andre, hadde jeg gjort det. problemet er at jeg ikke helt har samvittighet til det overfor sjefen, fordi han sa en gang at "du får ikke lov å slutte! eller.. du får jo lov, men jeg håper ikke du gjør det", og da føler jeg meg litt slem om jeg slutter. dessuten er jo pappa Kiwi-sjef også, og han vil i alle fall ikke at jeg skal slutte. "far og datter i kiwi er jo råkult". og mamma støtter jo pappa i tillegg til at hun kjenner sjefen min og andre kiwi-folk, så hun også synes jeg burde fortsette der. og jeg klarer rett og slett ikke gjøre noe jeg vet at foreldrene mine er sterkt imot! i tillegg til at jeg ikke vil være "slem" mot sjefen min når han er så grei som han er. arrg, jeg blir gal!


vs

4 kommentarer:

Anonym sa...

du kan jo søke jobb i Libris/bokhandlere og si ifra til Kiwi om du plutselig skulle få en jobb... da har du hvertfall penger... men du har jo så mye, så om du slutter overlever du nok :p

Jeg var veldig lei av plakatopphengingen når jeg måtte gå alene, men når jeg fikk Hanna ble det mye gøyere, litt varisjon :) og nå er det nesten trist at jeg skal gjøre for siste gang plakatopphenging neste uke og ikke forsette neste semester :( men kanskje etter videregående, om jeg ikke flytter fra Bergen, at jeg jobber på Hulen til jeg får nok poeng til å komme inn på Hulen gratis resten av mitt liv :D

Tror egentlig variasjon i jobber funker... men siden du jobber på dagligvare og det høres ut som du har de fleste tingene som er der, ville det kanskje gøyere å jobbe i en annen type butikk/sted, ja?

Christina sa...

Nå som det er jul, kan det hende de trenger julehjelp på bokhandelen. Du kan jo spørre uansett. Eneste bakdelen blir vel at vi ikke kan snakke med hverandre mer. Men for all del, ikke la meg være noe hinder.

Btw DRIT i sjefen din. Who cares? Det er jo deg det handler om, ikke ham

code:huind = hund WOHO

Silje sa...

eller du kan søke på nille^^
eg merker faktisk at eg kjeder meg på jobb visst det ikke er mye å gjøre. Jeg må liksom alltid ha masse å gjøre på, slik at jeg ikke blir ferdig før jeg skal gå hjem.
men du må ikke slutte.. du er Kiwi-Camilla.. Det er såå mye kulere når du sier det høyt enn når du leser det. seriøst. men uansett..

Er litt enig med katrine, at variasjon kan hjelpe mye!
men hvordan du får variasjon i en dagligvarebutikk er jeg ikke helt sikker på. Men ikke gi opp!

Anonym sa...

Skjønnr hva du mener. Samvittighet suger egentlig.