fredag 13. juni 2008

En minnerik helg med 1MDa

Nå kommer det svært etterlengtede (i hvert fall fra Jaran sin side) blogginnlegget om "Tha Hyttetur". Det blir nok noe veldig detaljert og noe veldig lite detaljert , men det får dere bare leve med. Here it goes...

Det hele begynte fredag 30. mai. Toget til Mjølfjell dro fra togstasjonen i byn kl. 17.10 , og jeg hoppet på da det var i Arna ca. kl. 17.17. Vi ankom Mjølfjell Stasjon ca. kl. 19.10 , og Nora , Eline og meg startet jakten på hytten og butikken (hvor vi skulle hente nøkkelen til hytten) . Etter litt løping og utforsking fant vi butikken , og fikk nøkkel . Vi var temmelig sikker på at vi hadde sett hytten på vei ned , så vi fant ut at vi ikke trengte å spørre om hvor den var . Men da vi prøvde å låse oss inn i den hytten vi hadde sett passet ikke nøkkelen inn noen sted , så da gikk vi opp på stasjonen igjen til resten av klassen . Litt etter begynte vi å gå nedover en bakke (motsatt vei) , og det virket som hytten skulle være rett nedi bakken . Men vi gikk og gikk , med masse bagasje og varer , forbi en stor foss (som jeg syntes var veldig fin) , og etter enda mer gåing kom vi frem til den riktige hytten . Utenfor var det et dissestativ med tre disser , som ble gode venner av oss alle i løpet av helgen . Vi kom inn i hytten , som egentlig var ganske så koselig , og fordelte oss på rom . Jeg delte et 8mannsrom med Jaran , Nora , Marianne , Krister , Baste , Anne , Ena og Juni (Anna lå på gulvet , stakkars) .

Vi tok en liten samling i stuen der vi snakket helt enkelt om ting vi ble enig om , så gikk vi hvert til vårt . Marianne , Eline og meg satt oss inn på et lite , koselig rom for å øve på Lille Petter Edderkopp , som vi hadde bestemt oss for å opptre med på kvelden . Så fant vi ut at vi skulle lage en sang om alle i klassen , så vi ble sittende en god stund og skrive . Karina kom inn litt etter oss , så hun var også med . Ca. kl. 23.00 (?) hadde vi vår eksepsjonelt gode opptreden , som resten forhåpentligvis likte . Så ble det en ganske så lang runde med mimeleken , samtidig som de fleste fikk seg en prat med Silje via Juni sin Sony Ericsson .

Seinere utpå kvelden ble det til at Jaran , Eline , Kikken , Marie og meg satt på det lille , koselige rommet og snakket masse . Yassi og Juni var ganske mye inn og ut , og ble til slutt værende . Krister kom også inn . Da klokken nærmet seg 5 hadde vi sittet på det rommet og snakket gjennom nesten hele natten , og vi fant ut at ettersom vi hadde vært på skolen om fredagen , ville vi ha døgnet om 1 time , så vi bestemte oss for å prøve å holde ut . Jeg var egentlig ikke noe trøtt i det hele tatt , så for meg gikk det ganske bra , men noen sovnet . Eline lå mot veggen og halvsov , Jaran lå på henne og sov litt mer enn hun , og Kikken lå på Jaran og sov som bare det ! Det såg egentlig ganske skjønt ut . Da klokken ble ca 6 , fant de fleste ut at de skulle legge seg . Yassi , Marie og jeg bestemte oss for å være oppe en stund til , ettersom vi ikke var noe trøtt , men jeg ble med opp på rommet for å hente noe . Jaran og jeg stresset veldig for ikke å vekke alle de andre på rommet , og klarte det nesten - men Nora våknet . Hun satte seg opp i sengen og sa god morgen eller noe , og såg i grunn ganske så trøtt ut , men jeg tror hun sovnet raskt igjen , i hvert fall håper jeg det . Så gikk jeg ned til de andr igjen . Vi satt og snakket litt , så fant vi ut at vi skulle gå en liten tur , for det var så fint ute . Så da endte altså Yassi , Marie og jeg opp på tur klokken kvart over 6 lørdags morgen . Klokken halv åtte fant vi ut at det var på tide å sove , så da fikk vi sovet ca 3 og en halv time.

Siden jeg var på frokostgruppen på lørdagen , og de fleste på gruppen forsvant etter frokosten , ble jeg stående en stund og vaske opp , sammen med Karina og Katrine . Etter det var vi mye ute , og litt inne . Christina prøvde å lære meg gitar , men det gikk ikke så veldig bra for å være ærlig . Litt utover på dagen grillet vi , eller rettere sagt Eline , pølser og marshmallows . Det var utrolig godt , og veldig koselig å sitte alle sammen utenfor og spise ilag sånn . Etterpå gikk vi ned til elven/fossen og badet . Det var UTROLIG kaldt , så jeg og Kikken vasset bare (men det var i grunn mer enn nok det , da !) . Karina og Eline la seg helt nedi , skjønner ikke at de klarte det ! Men sånn er det nå en gang med sånne gale folk . Når vi kom opp igjen hadde vi det litt gøy med litt dansing og lignende tull .



Om kvelden ble det opplagt nok en del drikking , og de hadde drikkelek (der de som ikke drakk eller ikke var med i rusfri organisasjon ikke fikk bli med) , så siden vi ikke hadde noe å gjøre på , gikk Hilde , Arild , Jaran , Kikken , Anna og meg og laget lasagne . Hilde og Arild gikk riktignok ut på "bosstur" da , så ble bare Kikken , Anna , Jaran og med der en stund då , men de hjalp masse til når de kom tilbake . Meg og Hilde laget verdens mest fantastiske salat . Kikken , Anna og Jaran stod for tidenes lasagne . De fleste sa de likte lasagnen , så vi får håpe det var sant , jeg likte den i hvert fall . Etterpå ble det litt kortspilling , masse snakking og en god del massasje fra Eline , oppe på rommet til Kikken , Eline , Marie og Katrine . Det var veldig koselig , men masseringen til Eline kiler , selvom hun er veldig flink da . Bare jeg som har veldig kilen rygg...
Ehm.. Liksom bilde av den gode lasagnen . Men verken meg eller lasagnen så spesielt god ut...
Arild & Jaran i et nøtteskall !


På søndag var det bare å pakke tingene , vaske ut av hytten og dra hjem . Togturen hjem viste seg å bli en smule mer komplisert enn planlagt , men vi fikset det og kom oss trygt hjem . Jeg orker uansett ikke skrive om den historien nå , det tar tid !

Tusen takk , min kjære klasse , for en FANTASTISK helg . Og tusen takk , Yassi , Nora og Marianne , som organiserte dette . Kommer aldri til å glemme denne helgen .

6 kommentarer:

Anonym sa...

ENDELIG!!! Gøy med litt mimring! :)

Katrine sa...

hahah, elsker bildet av Eline med den rosa sykkelhjelmen på xD haha

Christina sa...

Jeg synes det er ganske utrolig at du husker så mange detaljer fra den turen jeg. Hvis jeg skulle skrive noe om den helgen ville det bare blitt noe som: Vi hadde det gøy, og jeg oppførte meg som en svært emosjonell galning. :P

camilla sa...

klisterhjerne (H) nedda :P
haha , bildet av eline ruler :P

Yassi sa...

Å så kjekt å lese alt dette! Jeg fikk skikkelig tilbaketilhyttetur modus! Jeg tror alle er klar for hyttetur NUMERO DOS!

camilla sa...

jeg er i hvert fall VELDIG klar :D hihi <3