fredag 13. juni 2008

Masseomkommelsen etter Svartediket

Torsdag for en uke siden, var det to mystiske menn som skulle se på oss danse og synge på musikkteateret , pga et mulig oppdrag vi kunne få . På lørdag fikk vi vite at disse to ganske så mystiske mennene har skrevet Norges første (?) black metal musikal , som de har kalt Svartediket . Den skal settes opp til neste år , og de har søkt om å få sette den opp på DNS . I august , på Tall Ship Races (hvor vi skal opptre på kvelden lørdag 9. august) , skal de vise en sang m/ dans , fredag 8 . I og med at de ennå ikke har fått et kompani enda , trengte de noen som kunne danse den , så da fikk vi den jobben . Det ble da sånn at vi skulle ta 5 jenter fra ungdomsgruppen og 5 jenter ra 5-7 gruppen .
Idag skulle vi ha audition . Jeg var forberedt på å lære litt av dansen , danse den for Marita og så ble noen trukket ut . Men neeida , Marita og Tina var allerede i gang med å øve med de minste , for de hadde allerede hatt audition . Så da skulle Grete ha audition . Da ble det sånn at vi først skulle improvisere til den sangen , og etterpå danse "HSM1 - We're All In This Together"-dansen . Men ettersom jeg HATER å improvisere , spesielt når det er til black metal som jeg ALDRI har danset til før , og i tillegg foran maange andre som bare satt og såg på , satt jeg meg ned sammen med Natalie . Folk så litt rart på oss , ettersom de vet vi elsker å danse og hadde dritlyst å være med på dette , men dog . Men ingen gjorde noe når musikken kom på , og Grete regristrerte og at vi bare satt der , så hun skrudde av igjen og fant ut at siden folk tydeligvis ikke ville/turte improvisere skulle vi bare ta HSM-dansen . I tillegg fikk hun folk som ikke skulle danse til å gå ut . Rett før hun satte på sangen sa hun "Dere må være 100% sikker på at dere kan den fredagen , ellers kan dere ikke være med" , og ettersom jeg kommer hjem samme dagen , ca kl 3 , ville jeg forsikre meg om at det var om kvelden . Da sa hun "Ja , det er kl 23, men det blir øving hele dagen , så om du ikke kan hele den dagen kan du ikke være med" . Da måtte jeg forlate rommet , ettersom jeg ikke kunne . Var temmelig irritert kan man si , jeg hadde jo DRITLYST å være med ?! Jeg tenkte liksom "JA SÅ GØY :D<3" når jeg fikk vite det , men neida . Utrolig kjipt .
Men utav dette kom altså en ganske morsom "historie" da egentlig . Iselin , som heller ikke kunne den helgen , og meg satt og var sur, derimert og irritert sammen . Så begynte vi å tulle om alt mulig . Så fant vi ut at vi kunne legge oss under hvert vår hjul på bussen som kjørte forbi , så vi døde . Så skulle vi ha skrevet en lapp , eller risset inn , "Sånn går det når Camilla & Iselin ikke får være med å danse". Vi skulle bli begravet rett foran inngangsdøren til Kulturhuset i Ytre Arna , med gjerde rundt graven . Dette skulle være et strømgjerde , så INGEN kunne gå forbi / tråkke på oss , og hver torsdag når de skulle på musikkteateret , skulle de ha 2 minutters minnestund for oss og be for våre vakre sjeler . Det skulle også være et slags springbrett rundt dette gjerdet , som gjorde at hvis noen kom borti strømgjerdet (det var veldig kraftig strøm , så folk ville dø av støtet) ville de bli slengt oppi graven til oss (over gjerdet) . Til slutt ville det være en stor haug av lik der .
Dette høres kanskje ikke så ekstremt morsomt ut , men man må nesten ha min og Iselin sin humor for å synes at det er morsomt . Men vi hadde det ganske så morsomt med å lage dette da , og vi var ikke så deprimert lenger heller . Iselin & Camilla - humor på topp !!!

(De som kom med fra ungdomsgruppen var forresten June , Mariell , Anette , Malin & Hanne . Dansen var sinnsykt kul , og de var veldig flinke . Og jeg ELSKER å se Tina danse , hun har så helt syke uttrykk . Hun er bare helt rå . Marita er jo like flink og egentlig , men Tina sine uttrykk er liksom hakket bedre . Men de er fantastiske dansere begge to , digger dem . Beste danselærerne på jord ! <3)

4 kommentarer:

Anonym sa...

Haha! Sinsykt grotesk humor! Kjipt du ikke ble med da! Hørtes litt kult ut!

camilla sa...

Haha :D that's just the way we are :P
Jaa, hadde dritlyst! men skal no se de den dagen iaffall da :) bli med da , så kan du og se ;D :P

Christina sa...

O_o tror jeg må gå å se den musikalen...

camilla sa...

bli med i sommer når de skal opptre :D de skal riktignok bare danse en sang da , men den er bra , så :D så bli jeg med å se musikalen neste år ^^