fredag 20. juni 2008

Tide - nesten aldri i tide

Idag skulle jeg være i Ytre Arna kl. 18.00, for å ha øving med teateret før vi skal opptre i morgen (Torgalmenningen kl. 12.00 & 250meter-skogen på Osterøy kl. 14.00 - kom og se!!). For en gangs skyld tenkte jeg at jeg skulle ha god tid , så jeg dro en halvtime før jeg egentlig trengte - og kom meg ikke ut før over 20 minutter for seint. Her er min kaotiske siste del av dagen - punkt for punkt.
15.53: Jeg setter i The Sims i PC'en, og setter på en alarm på mobilen så jeg får litt tid til å skifte og pakke tingene før jeg går, og ikke glemmer tiden.
16.10: PC'en klikker og slår seg av, så det gode forholdet jeg begynte å utvikle mellom simmene mine blir slettet, og jeg blir temmelig irritert.
16.30: Alarmen på mobilen ringer, og jeg går for å skifte og pakke sammen tingene mine.
16.51: Jeg går mot bussen, 3 minutter før jeg egentlig trenger, bare for å ha litt ekstra tid, for en gangs skyld.
16.58: Jeg ankommer busstoppet, 4 minutter før bussen skal kommer.
17.02: Bussen skulle kommet, men det er ingen buss i sikte.
17.11: Bussen er enda ikke kommet. Jeg sender melding til Katarina for å få henne til å sjekke om det går buss fra Arna Terminal til Ytre Arna kl. 17:48 også, da jeg ser at det blir vanskelig å rekke bussen fra terminalen kl. 17:18, men får ikke noe svar med det samme.
17.17: Jeg ringer mamma for å få henne til å sjekke bussruten på nettet, siden jeg ikke har fått noe svar fra Katarina. Hun sier at det går en kl. 17.48, som får meg til å puste lettet ut, siden jeg da rekker å gå ned til den bussen, jeg turte nemlig ikke lenger å stole på at det kom noen buss. Hun informerer meg om at det har vært en gasslekkasje, så deler av sentrum var sperret av, og at det kunne være på grunn av det bussen ikke hadde kommet. Det gjorde at jeg ikke var like sur på Tide lenger, men jeg var jo fortsatt irritert. Hun sa også at om det skulle vise seg at bussen til Ytre Arna ikke gikk heller, kunne jeg ringe henne så skulle hun kjøre meg.
17.19: Jeg begynner å gå nedover, og på veien ned får jeg svar fra Katarina, men da hadde jeg allerede funnet utav det.
17.34: Jeg har vært flink og gått ganske så fort, og ankommer nå parkeringsplassen ved togstasjonen. Jeg ser en gul buss - den typen buss som går til Ytre Arna - borte på terminalen, og tenker "yes, det går buss" , den pleier nemlig komme på den tiden.
17.35: Jeg kommer opp på terminalen, hvor jeg treffer Janne. Hun forteller at bussen akkurat kjørte - noe ingen av oss skjønte grunnen til, i og med at den enten skulle gått for 17 minutter siden , eller skulle gå om 13 minutter. Vi bestemmer oss for å dra inn til Tide sine kontorer for å skyte de hvis det ikke går buss 17.48, men 5 minutter etterpå forlot hun meg.
17.48: Bussen skulle gått, men den er ikke engang kommet enda. Jeg bestemmer meg for å sende melding til mamma - som svarer at hun kan komme og kjøre meg ut, men at hun ikke gidder å gå før regnbyen er over.
18.00: Det regner nesten ikke lenger, så jeg sender en melding til mamma for å informere henne om det, som et hint til at hun godt kan komme, men noe svar får jeg ikke.
18.06: Jeg får melding av mamma hvor hun ber meg om å komme bort på parkeringsplassen ved togstasjonen, og jeg går. Akkurat da kom det TO gule busser!
18.20(++): Jeg ankommer Kulturhuset Sentrum i Ytre Arna , lettet over å være ferdig med stresset. Jeg går inn i salen - og oppdager til min fortvilelse at det der er noen som driver o grigger opp noe anlegg. Jeg sender melding til Katarina og spør hvor vi er, men får ikke svar. Så sender jeg til Grete, men heller ikke hun svarer. Så treffer jeg en mann, og jeg tenkte "aha! Han vet hvor resten er", men neida, han visste ikke engang at det var en etasje oppe! Men jeg bestemte meg for å gå opp - og tadaaa , der var de. Da var stressert HELT over. :-)

Oppsummering: Tide gjorde meg temmelig irritert idag, og jeg likte svært dårlig at det skulle være en gasslekkasje i byn, i hvert fall akkurat IDAG! Men jeg kom meg ut, noe for sent, og jeg er fortsatt i live.
Konklusjon: Tide er ikke alltid i tide ! Faktisk nesten aldri. Verken med eller uten grunn.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Ai ai ai! Jeg forstår godt din frustrasjon! Har opplevd det samme mange ganger! Når har jeg forøvrig oppdatert bloggen, siden du ba så pent:p

Katrine sa...

Tide er frustrerende. "Tide aldri i tide" Hoho.

camilla sa...

Haha , bra folk er enig :P
takk Jaran :D

ettenA sa...

GRRRRRRRRRR ! Har et hat/elsk forholdt til Tide!