mandag 30. juni 2008

My Home-Alone Weekend

Denne helgen (torsdag - søndag) dro min kjære familie på cup i Sogndal , og søte, lille meg ble etterlatt til meg selv... Nesten. Jeg fikk Grethe til å passe på meg , så jeg ble ikke spist opp av kannibaler . :)
Helgen begynte med en koselig kinotur på torsdag. Det var Maia, Katarina, Grethe og meg som skulle se Sex And The City :) Den vi skulle se begynt kl. 19.00 , så vi var i byn kl. 18.00, og satte kursen rett opp mot kinoen. Vi hadde så klart ikke bestilt billetter, noe Maia ikke var så glad for, og da vi kom inn og såg på skjermen skjønte vi at det hadde hun grunn til - det var bare 3 billetter igjen. Vi tenkte "pyttsann, kanskje det er en ekstra sånn tifeldigvis" og stilte oss i kø - og like etterpå var det bare 1 billett igjen. Da fant vi ut at dette går ikke, og gikk bort på Magnus Barfot for å se når neste gikk. Tro det eller ei - neste gikk ikke før 20.40. Dermed bestemte vi oss for å shoppe litt i mellomtiden - jeg kjøpte meg en , etter min mening , kul t-skjorte etter en good stund . Så var det bare 10 min til filmen begynte, så vi skyntet oss opp på Kiwien og snopet, løp på do på kinoen, og så såg vi film. Ikke beste filmen jeg har sett, men bra var den. :)

Fredag sto vi opp litt tidlig og spiste bare litt frokost - vi skulle nemlig ut til Hanne og spise frokost der. Vi tok bussen ut til Gullgruven, og litt etter kom Therese, Hanne sin snille mamma, og hentet oss. Så ble vi kjørt til Mellingen - det var fint der! Vi kom inn i huset, som og var kjempefint, og inn på kjøkkenet hvor Hanne stod og laget til frokost til oss. Da Malin kom, spiste vi. Etterpå skulle de tre fikse noe på en dans til High School Musical, men det gikk egentlig ganske fort, så etterpå gikk mye av tiden bare til å øve på det, snakke, kose oss, se High School Musical - The Consert osv. Dessuten lekte vi detektiver, og vi har funnet ut at ryktene om at Zac Efrons forhold til Vanessa Hudgens bare var en bløff og at han egentlig datet Ashley Tisdale er IKKE SANT. Vi såg nemlig på alle bildene vi fant av "Zac og Ashley", men da vi såg nærmere var det ikke de på noen av bildene, bare noen som lignet litt. Så til alle dere som tror han dater Ashley - dere har feil! Mohahaha. Vi fant også ut at High School Musical 3 har premiere fredag 24. oktober på Disney Chanel, mest sannsynlig kl. 19.00. Gjett hvem som gleder seg!!!
Vi spiste litt pizza og, og så kom Grete og kjæresten og hentet Malin, og jeg og Grethe fikk sitte på inn til Øyrane, hvor vi skulle handle, men først måtte vi vise dansen til de og Therese, noe som gikk litt dårlig ettersom vi danset med basketballer. Yeah! Malin gikk av i Ytre Arna, hvor hun skulle på jobb, noe det virket som hun hadde meget lite lyst til, for hun så ganske trøtt ut der hun gikk, med tunge steg. Men søt var hun, som alltid!

Da vi kom hjem såg vi High School Musical 2, ekstramateriale og vi bestemte oss for å lære dansen til Work This Out. Det gikk faktisk ganske greit, siden vi er så fantastisk flinke! Vel. Men vi fikk det faktisk til. Vi såg også She's The Man (hvor Channing Tatum spiller - han er herlig. Nam). Pluss at jeg ble ekstremt overtrøtt og danset noe mystisk imens Grethe tok bilder. Not good! Rundt 2-3 på natten fant vi ut at det var på tide å lage middag (ja, du leste rett), så vi laget Tacosalat. Litt etter vi hadde spist gikk vi og la oss.


Lørdag ryddet vi litt i huset, ettersom vi da skulle til Grethe og jeg ikke kom til å få så veldig god tid til å rydde før mamma og de kom hjem igjen på søndag. Så satt vi og tok masse tester - på hver vår PC (yeah, vi er sosiale). En av testene vi tok var "70 spørsmål om Harry Potter" , hvor jeg fikk 68 rett og hun fikk 67. Faktisk hadde jeg egentlig alt rett, det var bare det at jeg tenkte feil på spørsmålet om hva som var i midten av "Den Svarte Sjøen", og trodde de mente den lille innsjø-saken hvor Harry fant medaljongen, og at jeg stolte på Grethe og trykket "Neste" før jeg tenkte over hva jeg svarte på det andre. Men, nesten rett! Vi hørte også en del på Harry Potter filmmusikken, spesielt "The Flight of The Order of The Phoenix", som jeg elsker. Sukk.
Da vi kom til Grethe skulle hun i bursdagsbesøk til Christine, så jeg ble igjen hjemme aleine med Mads, Grethes lillebror. Jeg bestemte meg for å trene, men ombestemte meg etter 40 situps og en armheving (jeg tok 10 på fredag!). Da Grethe kom hjem igjen, såg vi på Harry Potter & Føniksordenen. Jeg satt så klart og gren som bare søren på slutten, men det er da ikke noe sjokk. Off, kommer til å hylgrine når 6eren kommer!
Litt seinere bestemte vi oss for å ta på gøye klær og ut og ta bilder. Klokken var da litt før 3 om natten.


HSM-kostyme :D
Søndag måtte jeg vekke Grethe for å få frokost før jeg gikk, jeg måtte nemlig gå litt tidlig så jeg fikk ryddet skikkelig hjemme før resten kom. Det gikk ganske bra, og jeg ryddet faktisk rommet på en halvtime! Det er ny rekord, pleier bruke 4 timer minst. Jeg støvsuget til og med, og leste Topp. Det var litt kjekt, for de hadde vært på settet til High School Musical, weeii.
Da familien kom hjem, måtte jeg lage middag til dem. Jegergryte. Det ble veldig godt, men jeg trodde seriøst jeg skulle spy når jeg steikte kjøttet. Hater rått kjøtt, får meg bare til å tenke på hva det egentlig er! Kjøttdeig er eneste kjøttprodukt jeg ikke har problemer med å tilberede.
Nå i kveld har jeg vært med Maren, Iselin og Suzanne. Det var koselig, men og litt av en opplevelse. Å sulle rundt på campingen når det er masse turister der er virkelig interessant! Woho.


Jeg må bare legge ut et bilde til, som jeg likte. Karina sendte meg det fordi hun tenkte på meg når hun såg det. Gaah, hun er skjønn . :D

3 kommentarer:

Karina sa...

Hehe, hørste ut som du har gjort mye gøy ^^ Eg har isje samme luksusen no når eg er aleine her akkurat =p Kan nesten isje reise til byn på kino eller noe for da må Dina være alene kjempe lenge så "/ Men gleder meg til å få besøk av deg i morgen ;D <3

camilla sa...

aww "/ kjipt ! haha , gler meg eg og , så sant eg kommer frem :D hehe <3

ettenA sa...

HAHAHA ! Vet du en ting? Eg er blitt kjente med en her nede som har norske stemmen til en gutt i High School Musical 2 xP HAHAHA !