onsdag 25. juni 2008

Utvekslinsstudent og styr

Nå har jeg akkurat sittet i en hel evighet og lest HELE bloggen til en venninne av en venninne av en venninne som har vært i Wales et helt år , på sånn utveklingsting. (Nærmere forklart: Karina, min kjære klasseenninne, har en bestevenninne som heter Katrine. Katrine har vært i Wales et år, og der var også en som heter Kristina, så jeg tror de liksom er venninner da. Noe sånt. I hvert fall leste jeg hun Kristina sin blogg, og link til den fant jeg hos Katrine. Tadaa!) I hvert fall, så virket det utrolig kjekt, selvom det virket som hun mislikte skolen ganske sterkt. Men det bøe i hvert fall til at jeg begynte å tenke litt "åh, hvorfor bestemte jeg meg ikke for å dra på utveklingstur til neste år?" , for joda - jeg har faktisk vurdert det. Vel , jeg vet jo egentlig hvorfor - jeg hadde ikke klart å forlate klassen min. Går i verdens beste klasse, og å overleve et år uten dem tror jeg ikke jeg hadde klart. I tillegg måtte jeg ha forlatt alle de andre vennene mine, alle på musikkteateret, og familien. Hadde jeg overlevd? Antakeligvis ikke.

Uansett, Maia skal til England til høsten. Være borte fra meg et helt år. Lurer på hvordan det går? Hun kommer nok til å få det kjempefint, men vet ikke hvordan det går med meg. Mest sannsynlig kommer hun til Kent, som er det "fylket" hvor onkelen min bor, og jeg skal jo dit i høstferien, så jeg tenkte at "yes, kanskje jeg kan treffe henne!" Men neida, det har hun nemlig ikke lov til. Hun har ikke lov å få besøk og sånn før etter 6 mnd (?), pga større fare for hjemlengsel. Det var jo ikke noe gøy! Kommer til å savne henne, jeg.


Når jeg først er inne på det, skal jo faktisk Madeleine reise også, helt til USA! Kommer til å savne henne også, hun er så søt. En til som skal til USA, er min gode Kristine. Min gode fotball-buddy! Selvom jeg ikke treffer hun så ofte nå for tiden, blir det rart å ha henne nesten på andre siden av jorden. For en sær høst dette blir! Jaja...

Meg og min søte Maia. Kommer til å savne deg!

4 kommentarer:

Christina sa...

Hallo! det går jo fint an å møte venninen din selv om du egentlig ikke får lov; Bare si til onkelen din at du skal ned på butikken en tur, og så sender du en melding til venninen din og sier hvor du er:P

camilla sa...

jupp, tenkt på det :P men så spørs det jo om hun tør ta sjansen - for hun kan jo tross alt få større hjemlengsel, og då er det kjipt å skulle holde ut nesten et helt år og BARE ha hjemlengsel :P menmen, det ser vi no, eg VIL treffe hun xD<3

Katrine sa...

Ja, det der med at de ikke får besøk etter et halv år er en av reglene for utveklingsår, Ena sin bestevenninne,Kjersti, skal også til Amerika! Så har hørt om dette før.
Men jeg har en artig historie å fortelle om pappa sin kamerat sin bror når han var ung :D
Han skulle også på utveklingsår i Amerika, og han måtte reise fra kjæresten sin da et år, så var han der noen uker og savnet henne så fælt, at han dro hjem igjen til Bergen, men etter noen dager slo hun opp med ham.
Sååå, ja. . . sånn kan det gå :P

camilla sa...

ååew ! staakar ! litt komisk , på en mystisk måte , men stakkars ! :P her ofrer han et fantastisk år for å komme hjem igjen til sin kjære , så gjør hun slutt.. *snufs* :(