onsdag 27. mai 2009

det dummeste jeg har gjort

en gang i tiden, for ikke så altfor mange år siden, var matte mitt sterkeste fag. hvert fall et av de. og jeg var ganske flink, blant de aller flinkeste i klassen. men nå ser jeg hvor fort ting forandres. nå har jeg gått fra å være en nesten 6er-elev til å bli en nesten 2er/stryk-elev. på bare 2 år.

i første klasse kunne vi velge mellom P-matte, som er det letteste, for de som "sliter litt" med matten, og T-matte, som er noe vanskeligere, og jeg valgte T. i andre klasse kunne vi velge mellom 2P, 2T, R1 og S1, hvor 2P er lettest, og R1 er vanskeligst (matte man må ha for bl.a. legestudier). dum som jeg er valgte jeg R-matte, fordi jeg tenkte at jeg var veldig mye flinkere enn jeg er, og det har nå ødelagt hele vitnemålet mitt. jeg klarte meg fint i begynnelsen, fikk 4+ på mattetentamen til jul og tenkte at "jada, jobber jeg litt ekstra nå klarer jeg nok å få 5 til sommeren". det stemmer kanskje, det, men jeg jobbet ikke så kjempemye med det (fordi det har vært så way too much skoleting dette halvåret), og nå fikk jeg 2+ på tentamen. forbanna 2+. jeg tror jeg får 3 i standpunkt da, heldigvis, men likevel. 2 karakterer ned fra der jeg skulle! og hadde jeg vært litt smart og tatt 2P, hadde jeg sikkert fått 5 eller 6. tenk på det, da! så irriterende. så nå som jeg tenkte "aldri mer matte", vurderer jeg å ta R1 om igjen. for jeg vil ikke ha 3 elle 2 i matte. virkelig ikke.

3 kommentarer:

Anonym sa...

men er det ikke sånn at de ser ikke så veldig på matten på noen skoler, men hva slag matte du tok? Så da kan jo det være bra!
:/

Jeg har også gått ned, tror jeg, pga. matte tentamen! BLÆ!

Jaran sa...

For Guds skyld: IKKE TA MATTE OMIGJEN!!!

camilla sa...

hahaa , takk for rådet , Jaran :b