mandag 11. mai 2009

Storbritannias mørke sider

jeg så en dokumentar for en uke siden, om knivstikking og sånt i England. den var ekstrem! jeg har alltid elsket, elsket, elsket England, og hatt store planer om å flytte dit, egentlig studere der. men nå har jeg faktisk nesten fått litt angst! spesielt for å flytte dit i ung alder. det er så utrolig mange ungdommer, spesielt enkelte steder, som går med kniv konstant, og dessverre altfor mange som bruker dem, og det skremmer meg. det er liksom pga gjengkultur og sånn, og sånn type hvor man er fra og sånn. var en gutt i dokumentaren som kom fra ene siden av "grensen", men nå hadde faren flyttet til andre siden, så han kan omtrent ikke gå ut når han er hos faren, fordi gjengene der vet han er fra den andre siden. og veldig mange knivstikker folk sent om kvelden, sånn etter fest og byn og sånn. æsj, kommer aldri til å tørre å gå ut på byn når jeg flytter til England, sikkert! fikk skikkelig angst etter det. verst er det i Skottland da, spesielt i Glasgow og Edinborough, der er det ekstremt. uææ , hvordan holdt Ena ut? uff, syns hele England virker litt skummelt nå, jeg. not good.

Om litt kan dere sikkert se dokumentaren her, tror det var reflektor-dokumentar.
http://webtv.tv2.no/webtv/sumo/?treeId=32

(søkte akkurat på "stabbing London" på Google, og fant ut at Rob Knox, som spiller Marcus Belby i HP & the Half-Blood Prince, ble drept av knivstikking i fjor, elns. om han fullførte før han ble drept eller de har en annen skuespiller i hans rolle, vet jeg ikke, men trist er det.)

2 kommentarer:

Anonym sa...

det er ingen stor nyhet at det er mye fæle knivstikking i England :p se This is England. Hehe. :P

nonesse- none sense. :D

camilla sa...

nei , men jeg har liksom aldri tenkt over det :b tenker ikke så mye , vettu . haha . men så gikk dokumentaren så dypt inn på det og . æhrr .