søndag 24. mai 2009

i want it all, and i want it now

i det siste har jeg tenkt veldig mye på fremtiden, hva jeg skal gjøre, hvor jeg skal bo, hvor jeg skal studere, hva jeg skal studere, hva jeg skal bli... ja, egentlig alt om fremtiden. tidligere har fremtiden vært noe som bare kommer, som jeg egentlig helst skulle unngått. tidligere skulle jeg ønske jeg bare kunne få leve i nåtiden, fortsette å være liten, aldri bli voksen, aldri tre inn i fremtiden. mens nå... nå kan jeg ikke vente!

jeg vet på en måte veldig godt hva jeg vil, på en annen måte aner jeg ikke. det er så mye jeg vil, samtidig som det er så mye jeg ikke vil, at jeg blir helt forvirret. det jeg vet, er liksom det uvesentlige. det litt mindre viktige. mens det som er viktigst - hva jeg skal studere og bli, og sånt - det har jeg ikke peiling på. kunne ikke det vært like enkelt å finne utav det?

jeg vet at jeg skal reise mye. jeg skal bo i blant annet Italia, Frankrike, England og Irland. kanskje ikke så lenge i sistnevnte, men der også. jeg skal få min irske aksent så pappa lenger klager på at jeg høres amerikansk ut. også skal jeg lære meg fransk og italiensk flytende. jeg skal bli flink til å ta, og sikkert også redigere, bilder, og jeg skal lære meg masse om vin og matlaging. iaffall mat. jeg skal bo ved havet, tror jeg, og sikkert ha båt og fiskestang. også skal jeg ha litt fint hus.

huset er noe av det jeg har begynt å planlegge også, jeg har allerede tanke-innredet noen av rommene allerede. jeg skal blant annet ha mitt eget kontor/arbeidsrom som er bare mitt. så skal jeg ha et strand/hav-inspirert rom. jeg har allerede bestemt hvordan kommoden skal være pyntet. jeg skal kanskje tegne og bygge huset mitt selv (med litt hjelp av profesjonelle, såklart).

så, det meste er noenlunde planlagt. men det jeg ikke vet gjenstår. hva skal jeg bli?

4 kommentarer:

Anonym sa...

Wow!
DU har mye å gjøre, skjønner ikke hvordan du skal få tid til alt? :p
hehe.

Jeg for min del har jeg mest lyst å gjøre noe innen kultur,finne en å bli kjær i :D haha, få sett alle bandene jeg har lyst til å se live, kjøpt Mercy Arms cden(haha, den er umulig å få tak i her i Norge -__-*) og reise litt. Så kan jeg tro at jeg kan være fornøyd med livet. :))

camilla sa...

nettopp. jeg har liksom ikke helt tid til utdaning, jobb, tjene penger til alt... hm, ser du noen ende i den onde sirkelen?

haha, du har liksom mye mer jordnære mål i livet. eller, bedre planer, liksom. jeg - ingenting. haha :b

Anonym sa...

well, mest av alt vil jeg bli kjent med et band, men det er en skummel utgangspunkt for et liv :p haha når jeg allerede kjenner folk som ikke klarer å leve av det, og satser så mye på det, og får egentlig litt tragiske liv. :S

camilla sa...

haha, jeg forstår! jeg skal jo egentlig bli superrik, og du ser jo hvordan det går - vet ikke hva jeg skal jobbe som engang. blir ikke rik av å jobbe på kiwi hele livet liksom :b meen , du må jo prøve da , vet jo aldri :D jeg kan være manager eller noe styr (H) så har jeg også jobb! tadaa :) hadde vært kult om du ble kjendis :D flink er du jo også!