lørdag 7. mars 2009

gaah , press

jeg sitter og skriver innlevering nå, noe jeg "har gjort" noen dager denne ferien, pluss litt før. uten å klare å konsentrere meg, så klart. jeg var ekstremt utslitt en periode, og snakket med mamma og pappa om det etc, og kom frem til mye annet, og jeg innså blant annet at jeg presser meg litt for mye. forventer liksom mer av meg selv enn jeg klarer, spesielt når det gjelder skole. jeg tror det har veldig mye å gjøre med at jeg var såpass "god" og "skoleflink" på ungdomsskolen, også føler jeg at er blitt så dårlig nå fordi jeg ikke opprettholder samme karakterer og nivå som da. anyway, det var ikke det jeg skulle frem til, poenget er: både jeg og pappa ble enig om at jeg setter meg selv for høye mål og forventer for mye av meg. mamma også, trodde jeg. og jeg forstod det som at de synes jeg skulle "roe litt ned" med skole, ikke presse meg selv like mye, selvom jeg fortsatt skal gjøre alt etc. men nå, spesielt i kveld, har mamma mast og mast om den innleveringen, at jeg må skrive den, gjøre den ferdig, etc. jeg VET jeg ikke har veldig god tid, men jeg hadde en plan, og jeg vet at jeg kommer til å få det til tilslutt. men hva fader hjelper det at hun skal mase sånn? presse meg så utrolig? jeg presser meg selv nok fra før, om ikke hun også skal det. jeg har kontroll, selvom det går litt tregt. dessuten; hun aner ikke hvor langt jeg er kommet, så jeg skjønner ikke hva hun maser etter. gaah!


(hun er egentlig veldig snill, altså, jeg bare er litt irritert akkurat nå).

2 kommentarer:

Grethe sa...

Haha:P Camilla klarer ikke å være stygg mot sin søte mamma:)

camilla sa...

hahaha :P joda , i korte perioder så :P