tirsdag 9. juni 2009

Rolfs skrivevansker

som en del av min forberedelse til eksamen (i tillegg til blogg og facebook, liksom..), leser jeg det tjukke kompendiet vi fikk av Hanne (som Rolf har skrevet) en gang i tiden, med alle kompendiene vi har fått gjennom dette året. problemet er bare at han kan ikke skrive! og han holder liksom på å skrive ny lærebok i teaterhistorie? han er en superflink teaterhistoriker, det skal jeg ikke si noe på! kan mye, og flink å lære bort. men jeg sliter når jeg leser i kompendiet, for han er ikke noe flink på rettskriving, og bruker omtrent ikke komma. og jeg er en person som fort irriterer meg over skrivefeil og dårlige formuleringer, så når jeg nå leser bruker jeg halve tiden på å ergre meg over hans skrivefeil, mangel på komma og dårlige formuleringer, fremfor å lære meg stoffet. arrg!

*fant ikke bilde av Rolfemann, men dere kan se ham i denne reklamefilmen*

Ingen kommentarer: