onsdag 15. april 2009

bare vås! men les likevel. så jeg ikke snakker til en vegg.

heeerlighet. jeg har liksom sett på prøveplan fremover og lekser og styr, og sett at det heldigvis ikke har vært så altfor masse som skal skje. altså har jeg tenkt at det ikke blir så ufattelig mye stress fremover. meen, selvfølgelig kommer jeg på skolen idag og får vite at vi skal ha gruppeprosjektfremføring i samfunnsfag om 2 uker, prøve eller fremføring (eller begge deler) i historie om en stund (sikkert 2-3-4 uker til), oog at vi skal teaterkompani-fremføring neste uke, på det svære prosjektet vi hadde for en måneds tid siden, som jeg var overbevist om at vi var ferdig med. gaah, går det an? teite lærere. og det var bare idag. så får vi sikkert en drøss med ting som skjer fremover i morgen og på fredag også. for ikke å snakke om neste uke! hurray.

anywayz, i helgen tenkte jeg å jobbe med fransk prosjektet. det tenkte jeg å jobbe med på fredag, lørdag, søndag og mandag. ja, for vi skal nemlig ha et foredrag i tjue minutter, ved hjelp av maks 10-12 stikkord tror jeg det var. ja, jeg gjentar - tjue minutter, ti stikkord! galne menneske. okei da, egentlig er det 10 min, men det er per person, og jeg er med Ena, så vi må ha tilsammen 20 minutter. holy macaroni. og vi må kunne det utenatt, ffs. men poenget var ikke det. poenget er at jeg slutter seint fredag, alias jeg får ikke jobbet så mye med det da. lørdag får jeg hele dagen, men jeg klarer selvfølgelig ikke konsentrere meg om det hele tiden! meen, jeg skal iaffall jobbe med det da. så er det fest på kvelden, som jeg troor jeg må droppe. fordi jeg har avtalt å være med Iselin på søndag, og jeg kom på idag at jeg skal jobbe på mandag. så teknisk sett har jeg bare lørdag å jobbe med det, og litt fredag og kanskje litt søndag. og SÅ, mine damer og herrer, kommer min herlige mor og sier at "før du går noko plass på søndag, ska rommet være strøkent. da vil sei at alt ska på plass eller ut. klerno (klærne) som skal ut ska vera heven ut i konteinaren, eller i alle fall i bilen. alt boss skal ut. da ska vera HEILT ferdig før du går. no har du holdt på me da så lenge, at no e da på tide du blir ferdig. og da ska holdast ryddig til etter konfirmasjonen". konfirmasjonen er da om to og en halv uke, og jeg kommer garantert ikke til å klare å holde det ryddig til dess. hvis jeg i det hele tatt klarer å rydde det. gaah, jeg blir gal!

så har jeg forresten begynt å tenke på en haug med ting (eller egentlig bare noen få) jeg kunne tenke meg å studere. ikke fordi jeg vil jobbe med det, bare for å ha det. ikke vet jeg hvorfor, jeg er litt rar sånn sett. i hvert fall. listen inneholder:
- litteraturhistorie
- språk (italiensk + fransk)
- evt språkhistorie
- filosofi
- religion/religionhistorie elns
- fotografi elns

jeg er blitt skikkelig inspirert til å ta bilder i det siste. men jeg gjør det ikke, da. ikke spør meg hvorfor. eller, det er vel fordi jeg ikke er noen god fotograf. dessuten har jeg ikke noeå redigere bildene i etterpå. jeg vil ha photoshop! noen som vet hvordan man kan få tak i det? uten å måtte betale masse, masse? egentlig uten å måtte betale noe som helst? jeg lastet ned en photoshop ting engang, men det var sånn prøve, og det var ikke litt funksjoner på den engang. dessuten varte den kun en måned.

forresten synes jeg folk skal lese Uhørt. et sånt blad... som er laget av ungdommer i Bergen. eller i Arna & Åsane, tror jeg. det er iaffall Arna & Åsane Kulturkontor som gir det ut da, men alt blir skrevet og gjort av ungdommer. og det er ganske kjekt. du finner det på bystasjonen oppi den "halvetasjen" med utgangen til overgangen bort til togstasjonen, blant annet. tror kanskje det er på togstasjonen også. og sikkert mange andre steder, men jeg vet ikke hvor. dessuten er det gratis, så jeg synes dere bør prøve det iaffall.

nå har jeg skrevet et litt for langt innlegg om absolutt ingenting meningsfullt, og totalt uten sammenheng. sikkert bare fordi jeg vet hva som kommer når jeg gjør meg ferdig... nemlig historieprøve-lesing. how fun!

2 kommentarer:

Anonym sa...

hm... jeg hadde et litt okay minnende paint-shop program en gang, men husker ikke hva det het(var på den gamle pcen min), men ellers vet jeg at den ekte paintshopen er best, men så klart, tusen kroner for noen av programmene :P væææ.

Forresten, om du har lyst å studere fotografi, kan du gå på den fantastiske skolen Niss i Oslo :D har lurt på å gå der, for å studere andre ting, MEN studiet varer kun to år, som gjør at du kan ta andre ting seinere, som drama eller noe sånt :P hehe.
Har tenkt å ta prosjektleder kultur og drama(selv om det er litt skummelt med opptaksprøver der og sånt :p)
Men får se så klart, men akkurat nå virker det mest fristende ^^
prøver å få flere interesserte sånn at jeg kjenner noen i Oslo :p haha www.niss.no

camilla sa...

oo , supert ! takk for tips , skal inn og se :D har egenlig mest lyst å gå på skole(r) i utlandet , hovedsakelig England, Italia og Frankrike både fordi jeg liker landene og vil lære meg språkene. sånn skikkelig liksom :) men Niss er absolutt et godt alternativ , har hørt endel om den fra før og, så.. thanks :D