mandag 27. april 2009

å skrive brev er ikke lett !

jeg har verdens søteste, lille fadderbarn i Sri Lanka. han heter Roshan, og blir 7 år den 10. mai. på grunn av at han har bursdag, skulle vi sende ham en gave, en tegning og et brev. dette skulle vi jo selvfølgelig eeegentlig gjort for nesten to måneder siden, fordi sendingen kan ta opptil 10 uker, men mamma og de glemte det, og jeg visste jo ikke noe om når han har bursdag. men det er ikke så lenge siden vi fikk fadderbarn, så jeg har liksom litt lov til det! haha.

anywayz, jeg skulle da skrive brevet til ham, og det tror jeg kanskje er noe av det vanskeligste jeg har gjort! okei da, hvert fall vanskeligste brevet jeg har skrevet. for å skrive brev til en liten gutt som lever på andre siden av jorden i heelt andre kår enn en selv, og som en aldri har møtt, og ikke helt vet hvordan lever, det er jaggu ikke lett, det! også skal jeg fortsatt huske på at han bare er en søt, liten syv-åring, så det kan ikke blir for voksent eller formelt, heller. også vet jeg jo ikke noe om hvordan de for eksempel tenker om skole og sånn, ikke vet jeg hvordan familielivet er, ikke aner jeg om og hvordan de feirer bursdager... også får jeg i tillegg så utrolig dårlig samvittighet fordi de har så lite og jeg har alt. nå er han riktignok blant de heldige, da, som bor i en liten landsby hvor de både har vann, skole etc, det er jo mange som ikke har det, men selv etter det har han mye mindre enn meg. synes så utrolig synd på de, og får så utrolig dårlig samvittighet for at vi skal være så rik og få alt, mens de ikke har mer enn kanskje bare det grunnleggende. stakkars, søte, små. og store. men samtidig tror jeg faktisk de har en del som vi ikke har. at vi har mye å lære av de. de har nok et helt annet syn på livet, og er takknemlig for det lille de har, og for å ha en familie. vi, derimot, tar alt for gitt, og klager på alt vi ikke har fremfor å være takknemlig for det vi har. jeg er sånn, jeg også, og det liker jeg ikke. men jeg skal prøve å skjerpe meg! gjett om jeg skal.
håper jeg en søt og vakker dag får møte min herlige Roshan! han er altså så søt, dere skulle bare visst.

btw, så skal jeg kanskje, etter videregående, ta en måned eller to (og kanskje flere etter hvert) hvor jeg driver med frivillig arbeid i sånne fattige land og sånn. som for eksempel i Ghana. (for de interesserte: www.atlantis.no) det skal TheaK i sommer, og jeg misunner henne ganske så mye, om jeg skal være ærlig. det ville blitt sterkt, både å komme og å dra, men jeg ville definitivt hatt et utbytte av det.

12 kommentarer:

Maia sa...

Åå, så søtt :)
Det frivillig-greiene skal jeg også :D wee

camilla sa...

skal du ? :D denne sommeren ? eller bare en gang i fremtiden liksom ? :b

Anonym sa...

Vokalisten våres skal også ta frivillig arbeid! I et halvt år! Hun skal være lærer i en skole i Sør-Amerika. Så nå har vi ikke noe vokalist for å si det sånn lengre :p
For det skal vist være veldig dyrt, og hun tror ikke hun vil kunne ha tid til mye annet en å få tilbake penger og studere... ekkje så lett kanskje :/

camilla sa...

det er utrolig dyrt !! på en måte litt rart , i og med at du drar for å jobbe ! men likevel noe jeg har veldig lyst til . det er pga det jeg tenker noen måneder . jeg hadde tenkt mer egentlig , men det koster så mye liksom...
btw , jeg kan være vokalist ;D haha , nææt .

Anonym sa...

Hahha, kriteriene er: Du må ha humor og en god porsjon godt humør, noe du ikke har gode nok kriterier for, nææt!
Men om du faktisk har lyst er det bare å kontakte ;D haha, vi har "audition" og alt! :p

- så formell ordbekrefelsen var i dag: andreg (haha fint bergensk)

camilla sa...

haha , thank you , spank you !! :b
well , tror egentlig ikke at dere ville fått så mange spillejobber og sånn hadde jeg blitt med , såå . haha :b

Christina sa...

hva med meg som ny vokalist, da? Både vokalist og regissør. Camilla kan være manager..

For å være helt ærlig, Camilla, så føler jeg ikke at jeg kan gi deg noen særlig gode tips til brevskrivingen. Hver gang jeg har prøvd selv, har jeg endt opp med særdeles emosjonelle varianter. Skriv om fotball.. eller noe

Koenavn: diffspi (jeg tenkte på dissipel)

Anonym sa...

Hva sa vi om at din masing om at du er regissør! For jeg er pr-sjefen, og du er dårlig i pr x) nænænænæ næ næ næ! :)

-menimp (men improviser heh)

camilla sa...

du vet det at uansett hvor mye du tror at vi står på lik linje , chris (det er ditt nye kallenavn) , så er jeg høyere oppe . for jeg har folkets stemmer . de er nemlig mye mer glad i og har mer respekt for meg :) fordi jeg er så kul . og du er ikke . hoho :D men ja , jeg tror jeg hadde vært en perfekt manager !

- phonflon (noe med telefon...)

Silje sa...

SE Camilla! eg kommenterer:D Din tur;)
eg har lest innlegget ditt, har det, men eg husker faktisk ikkje så mye... ærli.. xD men eg kommenterte, din tur:D og du? ikkje på denne bloggen:D <3

Anonym sa...

skriv et nytt innlegg!!! :)

for bekreftelse ordet mitt er: besser som i best ;p

Grethe sa...

Kunne ikke sagt det bedre selv.. Man får så sykt dårlig samvittighet av og til! Jeg og vil jobbe med det by the way:)!! Det hadde/blir sikkert en opplevelse for livet, men sikkert veldig tøft å se all jævlskapen også!!