tirsdag 7. april 2009

kanskje jeg burde få meg bil likevel?

idag har vært en av de mest stressende og irriterende dagene jeg kan huske. hvert fall deler av den.

jeg har vært på stord i helgen, som var veldig koselig. idag skulle jeg hjem, siden jeg skal jobbe i morgen, pluss at jeg skulle være med lise og malene i kveld. jeg skulle ta bussen derfra 15.30 sånn at jeg var hjemme til rundt 6-7 , så jeg kunne ryddet litt og sånn før lise og malene kom. bestemor, tante Tove og Helle fulgte meg opp til busstoppet, men like før vi kom opp kjørte bussen. vi stod der litt for å se om det kanskje kom en til, og å tenke løsninger. vi kom frem til at ingenting annet ville funke, enn å vente på neste buss - som gikk 17.10. vi gikk ned igjen og ventet, før vi gikk opp igjen til bussen i god tid før den skulle gå. denne gangen rakk jeg den heldigvis, og skulle være på nesttun kl 19.00, og kunne altså ta bussen videre 19.10.
jeg kom til nesttun til rett tid, og ventet på bussen min videre. kvart over var den enda ikke kommet, og jeg ringte ruteopplysningen for å dobbeltsjekke siden det var påskeruter, men han sa at "joda, stemmer det, skulle gått en ti over syv". så jeg ventet litt til, og ti på halv fant jeg ut at "nei, nå ringer jeg til Tide og skjeller de ut så kraftig at de går konkurs". jeg fant nr til sentralbordet, men fikk beskjed om at kundesentralen stengte kl 16. gjett om jeg ble bare enda mer sur da?! så jeg ventet litt til, før jeg klokken halv 8 ringte til pappa og ba han komme ut og hente meg. fem minutter etterpå kom bussen, så jeg sa pappa ikke trengte komme likevel, gikk irritert bort til bussen og sa "skulle det ikke gått en buss ti over syv?!" bussjåføren svarte at "nei, det vet eg ikke" også sier en fyr som sitter foran i bussen "ja, men det er jo påskeruter nå". jeg svarte, irritert som jeg var, at jeg visste det like godt som han, og at jeg hadde sjekket både rutene OG med rutetelefonen. så gikk jeg og satte meg. etterpå gikk det opp for meg at det ifølge lørdagsruten, som bussen visstnok kjørte etter idag, skulle det ikke gått noen buss 19.40... altså, den bussen jeg tok når den endelig kom, skulle ikke gått, eller evt gått en halvtime før eller senere... så det er sikkert den bavianen av en bussjåfør som har trodd han skulle kjøre 19.40 , men egentlig skulle kjøre 19.10. i morgen skal jeg i alle fall skrive et langt klagebrev til tide som gjør at de skulle ønske de aldri tok den jobben de gjorde. jeg virkelig HATER tide iblant.

3 kommentarer:

Maia sa...

kollektiv trafikk er noe dritt, ja! skaff deg scooter ;D du trenger jo ikke bil når du bare har deg selv å frakte? Null poeng, liksom. Pluss at moped/scooter er myye billigere ;D så får du mer råd til å reise rundt i verden ;)

camilla sa...

men jeg får enda mer råd til å reise rundt i verden uten noe som helst da ?! ;D jeg kan begynne å sykle! det kunne jeg visst trengt også..:p

Grethe sa...

Den bavianen av en busssjåfør!!:P
Sykt bra Camilla! Bra du får ut litt sinne!!