torsdag 9. april 2009

jeg vil for mye

det er så mye jeg har lyst til! jeg vil reise masssse, jeg vil bli ferdig med skole, jeg vil flytte uut, bygge mitt eget hus... jeg vil ha hus mange steder; i Italia, i Irland, i England, på Sørlandet, i Bergen, på Stord... fin hytte med havet vil jeg ha. og båt, såklart, og fin peisplass utenfor så jeg kan ha krabbe- og reke-fest med SiljeK en fin sommerskveld...
men, for å gi et lite innblikk i hvor mye jeg vil og hvor håpløst det er, skal jeg ta for meg sommeren;
jeg skal til Malta i tre uker med 5 herlige venner, som jeg gleder meg til. jeg skal kanskje på Øya-festivalen sammen med 4 søte, små fra klassen, som jeg har lyst til. jeg har fått invitasjon (via min fransklærer, vel og merke) til å dra til Cannes på språkreise for å lære fransk bedre i 12 dager, noe som frister utrolig! jeg har veldig lyst til England/London en tur - en langhelg eller uke eller noe. jeg kunne svært gjerne tenke meg noen dager på sørlandet, med fint vær og gode venner. tur(er) til Stord jeg få til, det blir ikke sommer uten, dessuten er det koselig og avslappende der, vi har strand 5 minutter fra huset, jeg får vært med familie og slekt, oog bade i de fantastiske bølgene fra FjordLine - herlig! så hadde det vært utrolig kjekt å reise til Italia, men det skal jeg uansett gjøre engang om ikke altfor lenge - dessverre ikke i sommer. jeg har superlyst å reise på interrail, men det tror jeg faktisk jeg skal neste sommer. i tillegg til Christinas fantastiske biltur i en vakker (wtf?!) bil i England, såklart. også er det så uendelig mye mer jeg vil, i tillegg til å bruke mye, mye tid sammen med de fantastiske vennene jeg har som jeg nesten aldri får vært med lenger, at jeg må bare gi meg før det bobler over.
problemet er ; 1 - sommerferien er ikke lang nok. 2 - jeg har ikke råd til alt sammen. 3 - jeg har bare rett på TRE uker ferie fra jobb! og alle de tre ukene går vekk når jeg skal til Malta. altså har jeg ikke mer ferie.
jeg tenker at jeg skal klare å få presset inn en tur eller to til Stord, fordi jeg har nok noen fridager på rad jeg kan bruke, og det er jo ikke så langt. ikke koster det meg noe, heller. Øya-festivalen blir litt verre, hovedsakelig fordi jeg ennå ikke har klart å få presset frem et ja fra mamma og pappa, men også pga penger og mangel på fridager. jeg tror nok økonomisk sett det skal gå ganske greit, og vil jeg det sterkt nok klarer jeg nok få fri også - det er vel bare til å bytte de eventuelle vaktene jeg har i den perioden med noen andre. så Øya er det fortsatt en 50-60 % sjanse for at jeg får dratt på. når det kommer til alt annet, må det dessverre utsettes et år eller to. eller noen måneder, i alle fall. men gjett om jeg gleder meg til alt jeg skal i framtiden! aah. jeg skal reise så mye at jeg ikke lenger vet hvor jeg bor, hohoho. først må jeg bare bli rik...

forresten, så skjønner jeg meg ikke på blogspot og tid... innlegget under, som det står at jeg publiserte 17:40 eller noe, skrev og publiserte jeg i 2-3tiden midt på natten. høres det ut som 17-tiden liksom?! herreminhatt.

5 kommentarer:

Christina sa...

Skriver du alltid innlegg midt på natten du? Jeg tror blogspot-klokken er stilt etter amerikansk tid, så det kan gjerne være en forklaring på det. Når det gjelder selve innlegget:
si til foreldrene dine at det bare er noen måneder igjen til du blir 18 når øya-festivalen er, så hvis du ikke får lov til å dra, så flytter du og bor hos meg fra da av. nei, vent.. ikke hos meg, men hos øh.. eline eller noe, sånn at moren din ikke tror jeg er uansvarlig:)

Anonym sa...

Og si at jeg, Christina og Juni har vært i London alene, og si at det gikk strålende :D
Og si at jeg er flink å organisere ;)
Og si at campingen er flott, og det vil ikke bli bråk der, siden den ikke er eid av festivalen :D
Og at vi ikke skal bli med menn inn i bilene deres :p

Anonym sa...

og forresten, så fikk vi i tysken også språkreise tilbud :p men det er bare Baste som vil :P hah. Tenker: Jeg må ha undervisning på tysk og vist gramatikk, jeg sier: Jeg er ferdig med det helvettes faget nå, no way jeg tilbringer ferien min med mer gramatikk!!! :p

camilla sa...

haha , smart ones, guys :D faktisk , så møtte Christina mammaen min for en stund siden og da fortalte hun faktisk om england :) haha . altså , at dere var der og sånn . og den skriftlige avtalen , ikke minst :b

Silje sa...

Hei! :D
Hvem skal du til Malta med? :D og når?:)